SEO uitbesteden: goed idee voor elke drukke ondernemer
Wanneer je als onderneming in dit digitale tijdperk echt succesvol wilt zijn, is het in het bezit zijn van een eigen website in bijna alle gevallen van essentieel belang. Ja, in bepaalde beroepsgroepen kun je ook via mond-tot-mondreclame aan veel klandizie komen, maar nieuwe bezoekers en klanten werven gebeurt toch echt voornamelijk op internet. Daarbij moet je in principe niet alleen een fraaie en informatieve website hebben, ook de vindbaarheid van je site is cruciaal. Met vindbaarheid wordt in feite bedoeld hoe hoog je website getoond wordt in lijsten met zoekresultaten in Google. Wil je je positie in deze lijsten verbeteren (verhogen), dan dien je je activiteiten met betrekking tot SEO (Search Engine Optimization; in het Nederlands ‘zoekmachineoptimalisatie’) uit te breiden of te verbeteren. SEO uitbesteden is wat dat betreft iets waar veel ondernemers voor kiezen. Vooral voor kleine bedrijven is dat vaak de beste optie, aangezien het voor hen niet loont om hier vast personeel voor aan te stellen. Uitbesteden aan een extern online marketingbureau is bovendien een veiligere optie, want bij zo’n bureau weet je tenminste zeker dat je met echte specialisten t e maken hebt. Wil je alvast meer leren over SEO? Lees dan ook de volgende alinea.
Welke onderdelen maken deel uit van SEO?
SEO bestaat uit verschillende onderdelen. Elk onderdeel zou weer een bepaalde verbetering van je ranking tot gevolg kunnen hebben. De volgende twee onderdelen zijn vooral belangrijk:
• Techniek: Google beloont websites met een onberispelijke techniek met een betere positie. Hierbij moet je website onder meer volledig te indexeren zijn, dient de structuur te kloppen en moeten de pagina’s snel laden.
• Content. Dit betreft het tekstuele gedeelte. Je teksten moeten niet alleen leuk geschreven zijn, maar ook echt beantwoorden aan de vraag van potentiële klanten en de zoektermen die zij vaak in Google invoeren.