Waar wordt een infokanaal voor gebruikt?
Stel, je hebt een bedrijf en je wilt informatie op een duidelijke en visuele manier overbrengen op je klant, consument of patiënt. Hoe doe je dat op de meest efficiënte manier? Er zijn daar natuurlijk talloze manier voor. Een veelgebruikte en belangrijke manier van informeren is het gebruik maken van een infokanaal. Maar wat houdt een infokanaal in en waar wordt het dan precies voor gebruikt?
Herkenbaarheid infokanaal
Iedereen heeft wel eens te maken gehad met een infokanaal, misschien zelfs zonder dat je daar bewust op hebt gelet. Waar je een infokanaal aan herkent is een videoscherm waarop, zoals de naam al zegt, informatie op wordt gedeeld. Op de website van ZetaDisplay worden een paar branches genoemd waar je deze schermen terug kunt vinden. Je zult ze vaak langs hebben zien komen, misschien wel in een ziekenhuis of in de wachtkamer van de dokter. Maar ook in de horeca, in publieke ruimtes of op evenementen worden infokanalen massaal gebruikt. Vaak trekt het door middel van de bewegende beelden, snel je aandacht.
Voordelen van een infokanaal
Een infokanaal wordt dus op vele locaties gebruikt, maar wat zijn de voordelen precies? Een groot voordeel is dat je een infokanaal op verschillende plekken en voor diverse doelgroepen kunt instellen. Omdat het natuurlijk een vorm van technologie is, is het erg flexibel en kun je altijd de informatie aanpassen. Zo blijft de informatie die je naar je klanten communiceert altijd relevant en up-to-date. Naast het doel of de consument te informeren, springt het gebruik van een infokanaal ook in het oog. Daarnaast kun je goed op je doelgroep inspelen. Zo worden deze kanalen in verschillende branches op diverse manieren gebruikt. In de zorg bijvoorbeeld kunnen patiënten op hun gemak worden gesteld door een uitlegvideo en in de horeca kun je klanten laten zien wat er vandaag op de digitale menukaart staat. Met een infokanaal kun je dus alle kanten op en heb je voor elke situatie en plek een gewenst resultaat.