De kracht van social media marketing
We hebben het allemaal. We hebben er allemaal wel eens wat op geplaatst. Social media is onmisbaar in de huidige maatschappij. We zitten nog elk jaar op het toppunt van de technologie, gezien dit continu doorontwikkeld wordt. Brief werd e-mail, FM werd DAB+ en verjaardag werd social media. Als bedrijf zijnde is het dan ook cruciaal om te investeren in social media marketing, ofwel SMA.
De investering
Het opstarten van een social media marketing campagne kost veel geld. Je moet er zelf tijd in steken, wat je dan niet aan andere projecten kunt besteden. Een andere optie is om iemand aan te nemen voor jouw SMA, maar dat is uiteraard een vaste aanvullende kostenpost. In feite zal het dan ook nog niet direct wat opleveren. Nieuwe social media accounts hebben immers geen volgers, likes en dergelijke. Het is dus belangrijk om een huisstijl, schrijftoon en tijdschema te ontwikkelen en lekker te gaan netwerken.
Return on investment
Zodra jouw social media accounts eenmaal wat volgers en dus wat tractie hebben opgebouwd kun je een autoritair imago neerzetten. Maak het zo dat jouw volgers er van overtuigd zijn dat jij de beste bron van informatie bent. Zo wek je vertrouwen en overtuig je jouw volgers en profielbezoekers om de stap te nemen naar jouw website wat weer kan leiden tot verhoogde conversie.
Naast de mogelijkheid om conversie te verhogen is social media marketing ook een krachtige manier om snel in contact te komen met belanghebbenden en ze op de hoogte te houden van activiteit in jouw organisatie!