Hoe wordt jouw bedrijf snel en goed gevonden?

Iedereen doet het. Je Googelt op een zoekterm en drukt vervolgens de bovenstaande aan. Ook voor jou potentiële klanten is dit niet anders. Een goed online platform opzetten is daarom erg van belang om goed gevonden te worden. Hiernaast is SEO (Search Engine Optimization) erg belangrijk om hoger in google gevonden te worden en dus meer klanten naar je website te lokken.
Om goed gevonden te worden let je op de volgende dingen:
Belangrijke zoektermen
Allereerst goede zoektermen is erg belangrijk, waarop wil jij gevonden worden?
Ze moeten wel passen bij het product of dienst wat jij aanbiedt en wat je wilt verkopen.
Hierna doe je een zoekwoordenonderzoek waarin je exact achterhaalt hoe vaak en hoeveel
Er op deze zoektermen gezocht wordt.
Gebruik Google Mijn Bedrijf
Ook is het belangrijk dat je Mijn bedrijf op Google gebruikt. Dit omdat mensen kunnen
Google op bijvoorbeeld ‘badkamer specialist Amsterdam’ vervolgens komt er een prachtig kaartje
Omhoog met verschillende badkamer specialisten in Amsterdam. Hierdoor kan jij als bedrijf dus
Ook snel gevonden worden. Bovendien is het nog gratis ook en iedereen kan het gebruiken.
Wie zijn je concurrenten?
Bekijk ook goed wie zijn je concurrenten? Wie wil er nog meer op jouw zoektermen gevonden worden? Als grote bedrijven ook op die zoektermen gevonden willen worden is het vaak niet handig hierop te gaan concurreren aangezien je dat toch niet gaat winnen. Probeer op bepaalde zoektermen naar voren te komen die wel vaker gezocht worden maar geen grote concurrentie bevat.
Zoektermen
Maak goede blogs/pagina’s per zoekterm. Je moet relevante content proberen te plaatsen
die jouw doelgroep en meerdere mensen aangaat. Google geeft jou een rating op basis van
dingen die je in je blog of website hebt staan. Je hebt voor de door jou geselecteerde een
goede pagina nodig dat is genoeg om gevonden te worden. Zorg er wel voor dat de pagina of
de blog als centraal punt het zoekwoord heeft.
Hoger in Google
Om hoger in Google te komen is het belangrijk dat andere pagina’s naar jouw linken, dit noem je linkbuilding. Als bijvoorbeeld leverancier/klanten naar jouw linken op de website of op sociaal media zal ook jij sneller gevonden worden en dat is toch wat je wilt? Ook kan je ervoor kiezen om het aan een marketingbureau uit te besteden en het hun dus laten doen. Vaak wel een optie die werkt maar wel geld kost.
Iedereen heeft zijn bedrijfsnaam als URL voor je site maar waarom zou je er niet voor kiezen één van je zoekwoorden je keyword als domeinnaam te nemen. Als je voor SEO perfecte website op je website zet, kan je zonder linkbuilding zelf op een eventuele nummer één komen in Google.
Als je eenmaal hoger in Google staat is het belangrijk om te gaan werken aan je conversies. Met een gebruiksvriendelijke website kun je al snel veel conversies behalen (als je dienst en prijs past bij de doelgroep). Je kunt je conversie verhogen door te gaan A/B testen met verschillende pagina’s
Belangrijkste tip: Plaats alleen unieke tekst op je pagina of in je blogs. Doe je dat niet of kopieer jij teksten op Google is de kans groot dat jij een penalty krijgt of het negatief effect heeft op je zoek ranking in Google en natuurlijk wil je dat niet.
Met deze tips moet het zeker goed komen met je zoek ranking in Google!