Vergroot je klantbetrokkenheid met Google Mijn Bedrijf

Contact met klanten vindt niet alleen plaats op de zaak. Ze moeten je eerst weten te vinden. Op jouw adres of op internet. Via Google Mijn Bedrijf is het mogelijk om jouw onderneming beter zichtbaar en meer toegankelijk te maken. Op deze pagina beantwoorden we de meest gestelde vragen over het vergroten van de klantbetrokkenheid via Google.
Hoe leg ik contact met klanten?
Eigenlijk is dit heel eenvoudig. Als jouw Google bedrijfsprofiel volledig is dan weten ze jou wel te vinden. Direct, bijvoorbeeld door een vraag te stellen op het profiel of door te bellen, mailen of de zakelijke website te bezoeken. Een duidelijk profiel werkt als een open deur, maak daar gebruik van. Met name bedrijven die lokaal gericht zijn kunnen veel voordeel behalen met hun contactinformatie op Google.
Kan ik Google Reviews uitschakelen?
Een mogelijk risico van Google My Business is de optie voor klanten en iedereen met een Google account om een review achter te laten. Nee, deze functie is niet uit te schakelen en het is erg lastig om een recensie achteraf te laten verwijderen. Als je daar bang voor bent dat moet je als ondernemer nadenken over de kwaliteit die je levert. De beste oplossing tegen een negatieve review zijn tien positieve klantwaarderingen. Nodig daarom klanten uit om een recensie te plaatsen, bedrijven met veel (positieve) reviews wekken meer vertrouwen op bij nieuwe klanten.
Hoe kan ik mijn bedrijf promoten?
Er zijn verschillende manieren om je zaak te promoten. SEA bijvoorbeeld, dit betekent adverteren in zoekmachines via Google Ads. Je kunt ook je eigen website optimaal inrichten voor Google, dit wordt zoekmachine optimalisatie genoemd. Als je liever tijd besteed aan je onderneming dan al je webpagina’s onder de loep nemen dan kun je SEO uitbesteden aan experts die ervoor zorgen dat je beter vindbaar wordt voor jouw klanten.