Een 360º klantenprofiel uitzetten en je doel raken

Door een 360 klantprofiel uit te zetten leer je alle kanten van je klanten kennen. Een klantenprofiel uitzetten is belangrijk voor je marketingstrategie. Want wie zijn de mensen aan wie je een product of dienst wilt verkopen? Wat vinden ze interessant en waar haken ze af? Waar wonen ze en waarom zouden ze voor jouw product kiezen? Op basis van de kennis die je over je klanten hebt kun je een campagne opstellen die jouw klanten aanspreekt. Een 360º klantenprofiel uitzetten zorgt ervoor dat je boodschap mensen raakt.
Het doel van een 360º klantenprofiel uitzetten
Iemand die recht in de roos wil schieten, kan dat op verschillende manieren doen. Je kunt in het wilde weg zoveel mogelijk pijlen afschieten, met de hoop dat een het doel zal raken. Of je kunt je concentreren op dat ene doel en proberen je focus te gebruiken om het doel te raken. Wat denk je dat het beste werkt en het minste energie en tijd kost? Werken zonder klantenprofiel uit te zetten is als lukraak schieten. Met een klantenprofiel weet je waar je op moet richten en hoe je een boodschap overbrengt die raakt.
Data in een bruikbaar klantenprofiel omzetten
Dbf helpt jou graag een doelgericht klantenprofiel voor je klanten uit te zetten. Want het is mooi als je allerlei data over klanten kunt verzamelen, maar hoe stel je een bruikbaar klantenprofiel op? Dpf heeft hierin een eigen doelgerichte aanpak. Dit verloopt in verschillende fases. De klantendata die beschikbaar is vanuit de organisatie, wordt samengebracht. Dit kan zijn uit het CRM systeem, de webshop of google analytics. Deze data wordt verrijkt. De gegevens voor contact, websitegebruik worden aangevuld, geordend en opgeschoond. Vanuit hier begint de segmentatie en een functioneel klantenprofiel. Je kunt dan een persoonlijk passende campagne samenstellen. Ontdek wat dbf voor jouw organisatie kan doen.